Geldigheid van de identiteitskaart voor 75-plussers

Vorig jaar werd u eraan herinnerd dat als u ouder bent dan 75 jaar, uw identiteitskaart 30 jaar geldig was en u ze dus niet meer hoefde te vernieuwen. Sinds 31 maart 2026 is de identiteitskaart van 75-plussers opnieuw slechts 10 jaar geldig.
De reden? Burgers konden zich niet meer online identificeren of elektronisch ondertekenen, zelfs niet met een fysiek nog geldige kaart.
Dit betekent dat u elke 10 jaar naar het gemeentehuis moet om uw kaart te vernieuwen. Kaarten die nog 30 jaar geldig zijn, blijven geldig tot de vermelde vervaldatum.